Electrabel of de bedrieger bedrogen!
In december 2010 veroordeelde het Vredegerecht van Anderlecht Electrabel Customer Services tot het betalen van 1.500 ...

Delhaize en de zegelspaaracties
Mevrouw G. gaat met haar mama van 84 jaar mee winkelen in de AD Delhaize in Zwevegem. Als ze aan de kassa komt, merkt ze ...

Ontvang de Ipad tegen uitzonderlijke voorwaarden
Eind januari 2010 stelde Steve Jobs, het genie van Apple, de allernieuwste technologie voor: de Ipad. Dat is een plat ...

Wettelijke garantie op verbruiksgoederen is slecht gekend
Na nog geen 6 maanden gebruik moet Alain al een beroep doen op de dienst-na-verkoop van de winkel waar hij zijn ...

Een gepeperde factuur van een snelhersteldienst
Muriel zit zeer verveeld met een defect aan haar wasmachine omdat dit toestel voor een gezin met 6 personen onmisbaar ...

Tweedehandse auto's en de autokeuring
Michèle heeft bij een garagehouder in haar streek een tweedehandse auto gevonden die haar bevalt en in haar budget ...

Eén M maakt nog de Mcdo niet
Beste McDONALD'S klant, Wij hebben voor 2010 grote plannen in de restaurants van McDONALD'S België en omdat uw ...

50% minder klachten
Excuses aanbieden en gewoon de feiten toegeven helpt om het aantal klachten en aangespannen processen wegens ...

856 €: Dat is wel een hoge factuur voor SMS'jes !
Stel je voor: een programma voor jongeren op de radio en een debat in een taal die ze verstaan over een onderwerp dat ...

VOO bedreigt klanten, zelfs na hun dood
Het is juli 2009. De zoon van Annie is net verongelukt en, zoals altijd het geval is op zulke moeilijke momenten, komen ...

Ontdek de nieuwste voorbeelden van consumentenbedrog


Paswoord vergeten? klik hier
Tip : Om de meest recente voorbeelden van consumentenbedrog te ontvangen, schrijf u in
De handel en wandel in de soeks

Jeanne en Alexander zijn verdwaald in het labyrint van straatjes en overdekte doorgangen in de soeks. Groot is hun opluchting wanneer een vriendelijke meneer hen zijn diensten aanbiedt om ze verder te gidsen tijdens hun bezoek aan de soeks. Ze aanvaarden het aanbod en volgen de man. De rondleiding eindigt abrupt bij de ingang van de eerste tapijtenwinkel die ze tegenkomen... ...

Deel nooit persoonlijke informatie mee
Antwoord geven op vragen van onbekenden om persoonlijke gegevens mee te delen (telefonisch, via Internet) kan leiden tot misbruik van die gegevens. De consument geeft daar best nooit antwoord op, en indien hij de verzender van het bericht kent, controleert hij best de authenticiteit van de vraag.
De belangrijkste Belgische organisaties die hieronder vermeld staan, houden zich vooral bezig met gevallen van bedrog en de bescherming van de consument.